Black Friday: Όταν η διαφήμιση σχηματίζει… ουρές!

Ήταν η δεύτερη χρονιά που στη χώρα μας έγινε τόσο εκτεταμένη αξιοποίηση της ονομαζόμενης Μαύρης Παρασκευής και τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι μάλλον η Black Friday τείνει να γίνει θεσμός. 

Καταναλωτές έχουν σχηματίσει ουρά το πρωί έξω από γνωστό πολυκατάστημα στην Θεσσαλονίκη, περιμένοντας ν’ανοίξει για να προμηθευτούν προϊόντα σε δελεαστικές τιμές, με αφορμή την “Μαύρη Παρασκευή” ή “Black Friday”, την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016. Η “Black Friday” θεσπίστηκε στις ΗΠΑ και εορτάζεται σε αρκετές χώρες, την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου και είναι μια ημέρα όπου τα καταστήματα πραγματοποιούν πολύ μεγάλες εκπτώσεις έως 80%. ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ

Και αν χαρακτηρίστηκε από κάτι το δεκαπενθήμερο πριν από την Black Friday, αυτό σίγουρα είναι ο… βομβαρδισμός διαφημίσεων.

Δεν είναι λίγοι όσοι έκαναν μία καλύτερη έρευνα τιμών στην αγορά και διαπίστωσαν ότι οι προσφορές στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι περιορισμένες σε συγκεκριμένα προϊόντα και διαθεσιμότητες, εκτιμώντας ότι μάλλον η ημέρα δεν ανταποκρίνεται στον ντόρο γύρω από το όνομα της.

Τι ήταν όμως αυτό που είχε ως αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές υποψηφίων καταναλωτών έξω από εκατοντάδες καταστήματα σε κάθε γωνιά της χώρας; Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ήταν η διαφήμιση. Η αλήθεια είναι ότι αυτή είναι η δύναμη της διαφήμισης.

Αναρωτηθείτε τώρα που δεχθηκατε τις περισσότερες διαφημίσεις σχετικά με την Black Friday. Στην τηλεόραση; Στο ραδιοφωνο; Μήπως στα έντυπα; Για τους περισσότερους η απάντηση είναι στο διαδίκτυο: σερφάροντας από τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή, περισσότερο δε από το κινητό τους τηλέφωνο. Διαφημίσεις σε ιστοσελίδες, e-mail marketing μέσω newsletters και βεβαίως χορηγούμενες καταχωρήσεις στα Social Media, με αποκορύφωμα το Facebook και το Instagram.

Τα δεδομένα αυτά ευνοούν τα μικρότερα brands, έναντι των μεγάλων πολυεθνικών. Και αυτό γιατί το κόστος της διαφήμισης στο διαδίκτυο είναι υποπολλαπλάσιο συγκριτικά με αυτό στα άλλα μέσα, ενώ η επικοινωνία των μηνυμάτων γίνεται στοχευμένα στο κοινό των δυνητικών πελατών της κάθε επιχείρησης. Με απλά λόγια η διαφήμιση γίνεται προσιτή σε κάθε επιχείρηση.

Τα φώτα σιγά σιγά σβήνουν μετά την Black Friday και τα βλέμματα της αγοράς στρέφονται στα Χριστούγεννα. Ήδη επιχειρήσεις επικοινωνίας όπως η Metavasis.gr δουλεύουν αποκλειστικά projects και business πακέτα για την περίοδο των γιορτών.

Η μάχη της διαφήμισης συνεχίζεται και ειδικά στο διαδίκτυο και τα social media οι παίκτες ξεκινούν από κοινή αφετηρία. Θα ξεχωρίσει όπως πάντα το περιεχόμενο και η ιδέα.

Λάβετε θέσεις…

Write a Comment